یاران شش

گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

| اخبار


» تازه تر ها: « داستان یک پرچم »

» -------------------------

» تازه تر ها: « پند نامه »

» -------------------------


| نگارخانه
یاران شش
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۴، ۱۱:۵۱ - حسین علیمحمدی
    خداقوت
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۴، ۱۸:۱۸ - " آقا" مهدی
    تشکر

قهرمانان خستگی ناپذیر!

عکس دسته جمعی انداختن اونم تو حرم صفای دیگه ای داره!

اردو هایی که خاطره هاش تکرار نشدنیه!

پایان قدم و ... ؛ یادش بخیر...

مـعلم

« بسم الله الرّحمن الرّحیم »

« معلّم »


مانده ام از کجا شروع کنم به توصیف اقیانوس بی کرانت و کدام کلمه را به انتخاب برگزینم که تا شاید قطره ای از این اقیانوس را به من بچشاند . با یاد تو افکار پاره پاره می شوند و کلمات با سرعت باد از ذهنم می گریزند که مباد با آنان لب به وصف تو بگشایم که جفایی بزرگ اضافه بر دیگر جفا های بزرگی که بر تو کردم .

ورق های دفتر من سیاه می شوند و گیسوان سیاه تو سپید ،

من هنوز شرمنده ... چقدر خسته ات کردم ،


-       نقاش نقش های نیکو

قلم در دست می گیری و بر لوح دلم نقش ها می زنی از بهترین یاد ها و نام ها

نقشی در آب ، نقشی از گل ها ، نقشی از پدر ، نقشی از مادر ، از آبی آسمان و نقشی ماندگار از خدا ؛

با قلمدانی خالی از دانایی به مکتبت می آیم و با توشه های فراوانی از قلم و علم و ادب و سؤال و جواب و دانستن بدرقه ام می کنی.


-       راستی

مهربان تر از تو دایه ای دیده ام اینگونه با سخاوت و سخن شناس و دل آگاه؟!

رساترین فریاد فریاد توست که بر بام جان ها آواز می دهی و کام پروانه ها سرشار می شود از حقیقت و جام درختان سیراب از طراوت و جان متعلّمان لبریز از تازگی...

سوگند می خورم ؛ سوگند به قلم و آنچه می نگارد ، سوگند به معصومیت شهید به خون تپیده ، سوگند به سخاوت ابر و صلابت صبر ، سوگند به کلمه و کلام و حرف حرف پیامم:

که قدر تو را نمی داند به جز پروردگار...

کدام روز ، روز تو نیست ؟

 

سخن کوتاه می کنم هر چند زبانم قاصر است از توصیفت که وصف تو نمی گنجد در افکار ایّام

ای نقّاش نقش های نکوی زندگیم ، مسکنت هماره قلب من است

ای مهربان ترین ، روزت مبارک!

(محمد حسین وظیفه)    

  • ۹۴/۰۲/۱۵

نظرات (۲)

انشاءالله خدا کمک کنه هممون قدر معلمان رو بدونیم
به خصوص حاجاقا
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی