یاران شش

گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

| اخبار


» تازه تر ها: « داستان یک پرچم »

» -------------------------

» تازه تر ها: « پند نامه »

» -------------------------


| نگارخانه
یاران شش
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۴، ۱۱:۵۱ - حسین علیمحمدی
    خداقوت
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۴، ۱۸:۱۸ - " آقا" مهدی
    تشکر

قهرمانان خستگی ناپذیر!

عکس دسته جمعی انداختن اونم تو حرم صفای دیگه ای داره!

اردو هایی که خاطره هاش تکرار نشدنیه!

پایان قدم و ... ؛ یادش بخیر...

« بسم الله الرّحمن الرّحیم »

.

تابلو نقاشی تصویر مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان


تابلو نقاشی رنگ روغن روی بوم به سبک رئالیسم که تصویری از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را با لباس سپاهی و در میان جمعی از رزمندگان به تصویر کشیده است... .
در این تصویر، رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جماعت جلوتر و بقیه‌ رزمندگان پشت سر ایشان در صف نماز نشسته‌‌اند و در حال نیایش هستند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در میان رزمندگان به تصویر درآمده، تصویر شهید صیاد شیرازی و همچنین محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه دیده می‌شود.
این تابلو قابی چوبی به رنگ طلایی با تزیینات برجسته دارد که با آن ابعادش 125 در 85 سانتی‌متر است و آن را خانواده‌ معظم شهید طهرانی‌مقدم در روز نخست از آبان‌ماه سال 1390 به مقام معظم رهبری هدیه کردند و ایشان نیز آن را یک سال بعد به موزه‌ آستان قدس رضوی اهداء نمودند.
تابلویی که نام برده شد، در گنجینه‌ هدایای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) واقع در طبقه‌ هم‌کف ساختمان قرآن و نفایس آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.


درباره‌ گنجینه‌ هدایای مقام معظم رهبری خوب است بدانید، طبقه‌ هم‌کف ساختمان موزه‌ قرآن و نفایس به مساحت 400 مترمربع فضای نمایشی، از سال 1373 هجری شمسی به محل نمایش این هدایای ارزشمند اختصاص یافته است. اشیاء این گنجینه شامل آثار هنری از قبیل تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، فرش، تراش روی شیشه، معرق چوب، معرق صدف، سوزن‌دوزی، قلم‌زنی روی مس، انواع ظروف شامل ظروف چینی، کریستال، نقره، ماکت‌ها، مدال‌ها و... است که توسط شخصیت‌های ملی و خارجی به مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) هدیه شده و ایشان این مجموعه‌ها را به موزه‌ آستان قدس رضوی اهداء کرده‌اند.

برگرفته از photo.aqr.ir

  • ۹۵/۰۵/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی